Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » 48-02-257 ashika

Zestaw uszczelek, głowica cylindrów 48-02-257 ASHIKA

48-02-257 Zestaw uszczelek, głowica cylindrów ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

48-02-257

producent:

ASHIKA

Średnica tłoka cylindra [mm] 83
nr EAN 8033001219579

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw uszczelek, głowica cylindrów 48-02-257 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      04112-16131
TOYOTA      04112-16142
TOYOTA      0411202031
TOYOTA      0411216130
TOYOTA      0411216132
TOYOTA      0411216140
TOYOTA      0411216141
TOYOTA      0411216300
TATA (TELCO)      04112-16132
TATA (TELCO)      04112-16143
TATA (TELCO)      04112-16144
zamienniki:
KG-257
brak
JAPANPARTS

Zastosowanie Zestaw uszczelek, głowica cylindrów 48-02-257 ASHIKA w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.