Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 50-01-150 ashika

Klocki hamulcowe - komplet 50-01-150 ASHIKA

50-01-150 Klocki hamulcowe - komplet ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

50-01-150

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 135
Wysokość [mm] 48
Grubość [mm] 16,5
System hamulcowy AKEBONO
Numer WVA 24647
Numer WVA 24648
Numer WVA 24649
nr EAN 8033001782905

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 50-01-150 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      1N073328Z
MAZDA      1N083328Z
MAZDA      1N133328Z
MAZDA      1N143328Z
MAZDA      1N173328Z
MAZDA      1N193328Z
MAZDA      1N213328Z
MAZDA      1V6T3328Z
MAZDA      1V6T3328ZA
MITSUBISHI      MN102192
NISSAN      410604M490
NISSAN      410606N090
NISSAN      410606N091
NISSAN      410606N0X1
NISSAN      4106095F0A
NISSAN      4106095F0B
NISSAN      41060WA490
NISSAN      41060WD290
NISSAN      410804M425
NISSAN      AY040NS053
NISSAN      AY040NS072
NISSAN      AY040NS073
NISSAN      AY040NS084
NISSAN      AY040NS096
NISSAN      AY040NS100
NISSAN      AY040NS108
NISSAN      D10606N091
NISSAN      D10606N0X2

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 50-01-150 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 50-01-150 ASHIKA:

Mirosława, Warszawa
2020-12-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Tychy
2021-06-02
 5/5
Klocki są super, podkładka metalowe, dobre ślizgi. Za tą cenę jakoś jest bardzo dobra
Henryk, Oława
2021-11-10
 5/5
Ok
Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Koszalin
2020-01-30
 5/5
Polecam, dobra cena klocków numer

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.