Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 51-03-305 ashika

Klocki hamulcowe - komplet 51-03-305 ASHIKA

51-03-305 Klocki hamulcowe - komplet ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

51-03-305

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy Oś tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 117
Wysokość [mm] 42,5
Grubość [mm] 12,6
Numer WVA 21569
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
nr EAN 8033001228434

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 51-03-305 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      1U0L2648Z
MAZDA      H2662648Z
MAZDA      H2662648ZA
MAZDA      H4Y02643Z
MAZDA      H4Y02648Z
MAZDA      HF3926480ZA
MAZDA      HF392648Z
MAZDA      HF392648ZA
MAZDA      J0Y12643Z
MAZDA      J0Y12643ZA
MAZDA      J0Y12643ZB
MAZDA      J0Y12648Z
MAZDA      JOY12643ZB
MAZDA      LAZ23328Z
MAZDA      LAZ23328ZB
MAZDA      LBY02643Z
MAZDA      LCY12343Z
MAZDA      LCY12643Z
MAZDA      LCY12648Z
MAZDA      LCY32643Z
MAZDA      S0YN2643Z
MAZDA      S0YN2648Z
MAZDA      S1YH2643Z
MAZDA      TA012643Z
MAZDA      TAY22643Z
MAZDA      TCY72643Z

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 51-03-305 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 51-03-305 ASHIKA:

Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Henryk, Oława
2021-11-10
 5/5
Ok
Sławomir, Tychy
2021-06-02
 5/5
Klocki są super, podkładka metalowe, dobre ślizgi. Za tą cenę jakoś jest bardzo dobra
Maciej, Koszalin
2020-01-30
 5/5
Polecam, dobra cena klocków numer
Mirosława, Warszawa
2020-12-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.