Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 51-05-500 ashika

Klocki hamulcowe - komplet 51-05-500 ASHIKA

51-05-500 Klocki hamulcowe - komplet ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

51-05-500

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy Oś tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 98,7
Wysokość [mm] 44,8
Grubość [mm] 14,3
Numer WVA 21125
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
nr EAN 8033001228748

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 51-05-500 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      MB366288
MITSUBISHI      MB377826
MITSUBISHI      MB377874
MITSUBISHI      MB534995
MITSUBISHI      MB699154
MITSUBISHI      MB699720
MITSUBISHI      MB699722
MITSUBISHI      MB699723
MITSUBISHI      MN102605
MITSUBISHI      MR128750
MITSUBISHI      MR389561
MITSUBISHI      MR389562
MITSUBISHI      MR389564
MITSUBISHI      MR389566
MITSUBISHI      MZ690000
MITSUBISHI      MZ690008
MITSUBISHI      MZ690330
MITSUBISHI      MZ690342
MITSUBISHI      X3511001
MITSUBISHI      X3516002
PLYMOUTH      MB366288
PLYMOUTH      MB377826
PLYMOUTH      MB534995
PLYMOUTH      MB699154
PLYMOUTH      MB699723
PLYMOUTH      MR389562
PLYMOUTH      MR389564
PLYMOUTH      MR389566

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 51-05-500 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 51-05-500 ASHIKA:

Mirosława, Warszawa
2020-12-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Henryk, Oława
2021-11-10
 5/5
Ok
Maciej, Koszalin
2020-01-30
 5/5
Polecam, dobra cena klocków numer
Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Tychy
2021-06-02
 5/5
Klocki są super, podkładka metalowe, dobre ślizgi. Za tą cenę jakoś jest bardzo dobra
Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.