Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 62-04-481 ashika

Wał napędowy 62-04-481 ASHIKA

62-04-481 Wał napędowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

62-04-481

producent:

ASHIKA

Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 29
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 28
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 63
Specyfikacja Joint = 62-04-472
nr EAN 8033001905762

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 62-04-481 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      44305SEFE00

Zastosowanie Wał napędowy 62-04-481 ASHIKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.