Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Land Rover RANGE ROVER I 3.5 4x4 (1970.07-1981.08) 132km » 68-04-419 ashika
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover I 3.5 4x4 (1970.07-1981.08) 132km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 68-04-419 ASHIKA

68-04-419 Pompa hamulcowa ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

68-04-419

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Otwór Ø 1 [mm]32
Gwint wewnętrzny [mm]9
Gwint wewnętrzny 1 [mm]11
Ilość otworów gwintowanych2
nr EAN8033001248890

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 68-04-419 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      46100-SM4-G52
HONDA      46100SM4G54
zamienniki:
J3104048
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
MH-021
brak
AISIN
822605
brak
NK
33081500
brak
TEXTAR

Zastosowanie Pompa hamulcowa 68-04-419 ASHIKA w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.