Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 73-02-200 ashika

Sworzeń wahacza 73-02-200 ASHIKA

73-02-200 Sworzeń wahacza ASHIKA
ashika 73-02-200
Sworzeń wahacza 73-02-200
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

73-02-200

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość zabudowy 88
Średnica zabudowy [mm] 15
Gwint zewn. [mm] 14X1,5
nr EAN 8033001483482

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 73-02-200 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      43330-09190
TOYOTA      43330-09210
TOYOTA      43330-09670
TOYOTA      43330-09680
TOYOTA      43330-29425

Zastosowanie Sworzeń wahacza 73-02-200 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 73-02-200 ASHIKA:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Sworzeń zamontowany wszystko OK. Polecam

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.