Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Renault TALISMAN (LP_) 1.6 TCe 200 (2015.11-???) 200km » 73-0H-H04 ashika
wybrany samochód: 
Renault Talisman (lp_) 1.6 Tce 200 (2015.11-???) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 73-0H-H04 ASHIKA

73-0H-H04 Sworzeń wahacza ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

73-0H-H04

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Wysokość zabudowy82
Średnica zabudowy [mm]15
Gwint zewn. [mm]12x1,25
nr EAN8033001473988

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 73-0H-H04 ASHIKA

numery OEM:
HYUNDAI      51760-1G000
HYUNDAI      517600P000
HYUNDAI      517601G001
KIA      517601G000
KIA      517601G001

Zastosowanie Sworzeń wahacza 73-0H-H04 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 73-0H-H04 ASHIKA:

Andrzej, Wiskitki
2023-11-13
 5/5
Sworzeń zamontowany wszystko OK. Polecam
ERMAKOV, VILLERS COTTERETS
2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.