Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-216 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-216 ASHIKA

80-02-216 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-216
 

    Ocena:
numer części:

80-02-216

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 200
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Średnica otworu centrującego [mm] 24
Ilość zębów 21
Profil piasty 20
nr EAN 8033001258974

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-216 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      3125012081
DAIHATSU      3125012184
TOYOTA      31250-0D060
TOYOTA      31250-10120
TOYOTA      31250-12080
TOYOTA      31250-12081
TOYOTA      31250-12142
TOYOTA      31250-12143
TOYOTA      31250-12144
TOYOTA      31250-12180
TOYOTA      31250-12181
TOYOTA      31250-12182
TOYOTA      31250-12183
TOYOTA      31250-12184
TOYOTA      31250-12200
TOYOTA      31250-12201
TOYOTA      31250-12290
TOYOTA      31250-12390
TOYOTA      31250-12391
TOYOTA      31250-14100
TOYOTA      31250-17010
TOYOTA      3125001010
TOYOTA      3125001011
TOYOTA      3125001012
TOYOTA      3125002010
TOYOTA      3125002040
TOYOTA      3125002060
TOYOTA      3125010080
TOYOTA      3125010081
TOYOTA      3125010082
TOYOTA      312501220084
TOYOTA      312501220184
TOYOTA      3125012393
TOYOTA      3125012400
TOYOTA      3125014060
TOYOTA      3125014101
TOYOTA      3125020070
TOYOTA      3125020071
LEXUS      3125012142

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-216 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.