Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-248 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-248 ASHIKA

80-02-248 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-248
 

    Ocena:
numer części:

80-02-248

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 149,5
Średnica otworu centrującego [mm] 29
Ilość zębów 21
Profil piasty 20
nr EAN 8033001259292

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-248 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      3125020240
TOYOTA      31250-17030
TOYOTA      31250-20121
TOYOTA      31250-20130
TOYOTA      31250-20240
TOYOTA      31250-20241
TOYOTA      31250-30232
TOYOTA      31250-30235
TOYOTA      31250-30270
TOYOTA      3125012190
TOYOTA      3125012230
TOYOTA      3125012350
TOYOTA      3125012443
TOYOTA      3125012444
TOYOTA      3125017031
TOYOTA      3125020131
TOYOTA      3125020132
TOYOTA      3125020242
TOYOTA      3125020300
TOYOTA      3125020301
TOYOTA      3125022230
TOYOTA      3125022300
TOYOTA      3125022341
TOYOTA      3125028130
TOYOTA      3125028131
TOYOTA      3125028132
TOYOTA      3125030060
TOYOTA      3125030062
TOYOTA      3125030064
TOYOTA      3125032070
TOYOTA      3125032110
TOYOTA      3125035230
TOYOTA      3125035231
TOYOTA      3125035232
TOYOTA      3125035233
TOYOTA      3125035234
TOYOTA      3125035371
TOYOTA      3125035374
TOYOTA      3125053011
TOYOTA      3125053030
TOYOTA      3128028084
TOYOTA      3128039045
LEXUS      3125053010
LEXUS      3125053011
LEXUS      3125053012

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-248 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.