Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-292 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-292 ASHIKA

80-02-292 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-292

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-292

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 275
Średnica wewnętrzna [mm] 175
Średnica otworu centrującego [mm] 29,5
Ilość zębów 21
Profil piasty 30
nr EAN 8033001259537

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-292 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      30250-60130
TOYOTA      30250-60140
TOYOTA      31250-20111
TOYOTA      31250-20112
TOYOTA      31250-20113
TOYOTA      31250-20114
TOYOTA      31250-20115
TOYOTA      31250-20116
TOYOTA      31250-20117
TOYOTA      31250-20118
TOYOTA      31250-25090
TOYOTA      31250-25100
TOYOTA      31250-26040
TOYOTA      31250-28010
TOYOTA      31250-28120
TOYOTA      31250-28121
TOYOTA      31250-36410
TOYOTA      31250-36411
TOYOTA      31250-36412
TOYOTA      31250-37070
TOYOTA      31250-37071
TOYOTA      31250-60120
TOYOTA      31250-60121
TOYOTA      31250-60190
TOYOTA      31250-60220
TOYOTA      31250-60222
TOYOTA      31250-60223
TOYOTA      31250-60280
TOYOTA      31250-60281
TOYOTA      31250-60282
TOYOTA      31250-60430
TOYOTA      3125025020
TOYOTA      3125025091
TOYOTA      3125028011
TOYOTA      3125028012
TOYOTA      3125035060
TOYOTA      3125035061
TOYOTA      3125035062
TOYOTA      3125035063
TOYOTA      3125035064
TOYOTA      3125035065
TOYOTA      3125036400
TOYOTA      3125036401
TOYOTA      3125036406
TOYOTA      3125037050
TOYOTA      3125037072
TOYOTA      3125060224
TOYOTA      3125060230
TOYOTA      3125060283
TOYOTA      3125060284
TOYOTA      3125060285
TOYOTA      3125060286
TOYOTA      3125060401
TOYOTA      3125060431

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-292 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.