Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-299 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-299 ASHIKA

80-02-299 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-299

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-299

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 250
Średnica wewnętrzna [mm] 160
Średnica otworu centrującego [mm] 29
Ilość zębów 21
Profil piasty 32
nr EAN 8033001259605

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-299 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      3121026221
TOYOTA      31250-0K110
TOYOTA      31250-35310
TOYOTA      31250-37160
TOYOTA      3125004090
TOYOTA      3125026220
TOYOTA      3125026221
TOYOTA      3125026230
TOYOTA      3125026231
TOYOTA      3125034010
TOYOTA      3125035400
TOYOTA      3125037060
zamienniki:
J2202028
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-299 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.