Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-06-698 ashika

Tarcza sprzęgła 80-06-698 ASHIKA

80-06-698 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-06-698

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-06-698

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 180
Średnica wewnętrzna [mm] 125
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 17
nr EAN 8033001261554

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-06-698 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      31250-37717
DAIHATSU      31250-87712
DAIHATSU      31250-87714
DAIHATSU      31250-87717
DAIHATSU      31250-87719
DAIHATSU      31250-97210
DAIHATSU      31250297210000
zamienniki:
DF-698
brak
JAPANPARTS
J2206001
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2206009
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2206018
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-06-698 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.