Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-08-801 ashika

Tarcza sprzęgła 80-08-801 ASHIKA

80-08-801 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-08-801

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-08-801

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 180
Średnica wewnętrzna [mm] 125
Średnica otworu centrującego [mm] 20
Ilość zębów 18
Profil piasty 17
nr EAN 8033001261790

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-08-801 ASHIKA

numery OEM:
SUZUKI      22400-72020
SUZUKI      22400-72021
SUZUKI      22400-72022
SUZUKI      22400-75121
SUZUKI      22400-75122
SUZUKI      22400-85140
SUZUKI      22400-85141
SUZUKI      2240072021000
SUZUKI      2240072022000
SUZUKI      2240075X00
SUZUKI      2240075X00000
SUZUKI      2240080020000
SUZUKI      2240085140000
SUZUKI      2240085141000
SUZUKI      2240085200
SUZUKI      2240085200000
SUZUKI      22400A80020
SUZUKI      22400B80020
SUZUKI      22400C80020
SUZUKI      22400C80020000
SUZUKI      22400C80020LCP

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-08-801 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.