Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-08-805 ashika

Tarcza sprzęgła 80-08-805 ASHIKA

80-08-805 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-08-805

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-08-805

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 190
Średnica wewnętrzna [mm] 132
Średnica otworu centrującego [mm] 19
Ilość zębów 18
Profil piasty 24
nr EAN 8033001261820

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-08-805 ASHIKA

numery OEM:
SUBARU      22400-86G00
SUZUKI      2210064810
SUZUKI      22400-60G20
SUZUKI      22400-60J00
SUZUKI      22400-63B01
SUZUKI      22400-63B10
SUZUKI      22400-63J01
SUZUKI      22400-64G00
SUZUKI      22400-64G80
SUZUKI      22400-80E10
SUZUKI      22400-82610
SUZUKI      22400-82612
SUZUKI      22400-86610
SUZUKI      2240063B01000
SUZUKI      2240063B10000
SUZUKI      2240063B20
SUZUKI      2240063B20000
SUZUKI      2240063B21
SUZUKI      2240063B21000
SUZUKI      2240063J01000
SUZUKI      2240063J02
SUZUKI      2240063J02000
SUZUKI      2240064B00
SUZUKI      2240064B00000
SUZUKI      2240064G20
SUZUKI      2240064G21
SUZUKI      2240064G21000
SUZUKI      2240064G80000
SUZUKI      2240080E10000
SUZUKI      2240083E00
SUZUKI      2240083E00000
SUZUKI      2240086610000
VAUXHALL      09203954
VAUXHALL      9203954

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-08-805 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.