Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 144-411 behr hella service

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-411 BEHR HELLA SERVICE

8EW 009 144-411 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8EW 009 144-411

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 009 144-411

Średnica [mm]:305
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Strefy klimatyczne:dla gorących klimatów
Moc znamionowa [W]:350/250
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-411 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
AUDI      165 959 455 AE
AUDI      165959455AE
AUDI      191 959 455 AC
AUDI      191959455AC
AUDI      1H0 959 455 G
AUDI      1H0959455G
AUDI      431 959 455 H
AUDI      431 959 455 L
AUDI      431959455H
AUDI      431959455L
VOLKSWAGEN      165 959 455 AE
VOLKSWAGEN      165959455AE
VOLKSWAGEN      191 959 455 AC
VOLKSWAGEN      191959455AC
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 G
VOLKSWAGEN      1H0959455G
VOLKSWAGEN      431 959 455 H
VOLKSWAGEN      431 959 455 L
VOLKSWAGEN      431959455H
VOLKSWAGEN      431959455L

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-411 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-411 BEHR HELLA SERVICE:

Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.