Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 009 158-771 behr hella service

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 158-771 BEHR HELLA SERVICE

8EW 009 158-771 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8EW 009 158-771

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 009 158-771

Średnica [mm]:390
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Moc znamionowa [W]:430
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 158-771 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      001 500 22 93
MERCEDES-BENZ      001 500 35 93
MERCEDES-BENZ      0015002293
MERCEDES-BENZ      0015003593
MERCEDES-BENZ      A 001 500 22 93
MERCEDES-BENZ      A 001 500 35 93
MERCEDES-BENZ      A0015002293
MERCEDES-BENZ      A0015003593
zamienniki:
0 986 338 027
brak
BOSCH
696052
brak
VALEO
X10-742-004-005V
brak
VDO
3029746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 158-771 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 158-771 BEHR HELLA SERVICE:

Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.