Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz Land Rover 88/109 MK III samochód terenowy zamknięty 3.5 4x4 (1980.01-1983.12) 92km » 8FC 351 317-781 behr hella service
wybrany samochód: 
Land Rover 88/109 Mk Iii Samochód Terenowy Zamknięty 3.5 4x4 (1980.01-1983.12) 92km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 317-781 BEHR HELLA SERVICE

 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8FC 351 317-781

Długość [mm]:638
Szerokość [mm]:401
Głębokość [mm]:16
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez osuszacza

Status produktu: niedostępny
zastąpiony przez 8FC 351 301-561

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 317-781 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
RENAULT      82 00 115 543
RENAULT      8200115543

Zastosowanie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 317-781 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 317-781 BEHR HELLA SERVICE:

2023-08-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.