Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Volvo FMX III 430 (2020-???) 430km » CX0239 birth
wybrany samochód: 
Volvo Fmx Iii 430 (2020-???) 430km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza CX0239 BIRTH

CX0239 Sworzeń wahacza BIRTH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CX0239

producent:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Masa [g]300
Gwint zewn. 1 [mm]M 38x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 14x1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Wymiar stożka [mm]16
MateriałStal
nr EAN1000000008848

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza CX0239 BIRTH

numery OEM:
CITROËN      3640.53
CITROËN      3640.73
CITROËN      98 173 750 80
PEUGEOT      3640.53
PEUGEOT      3640.73
PEUGEOT      98 173 750 80

Zastosowanie Sworzeń wahacza CX0239 BIRTH w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.