Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » CX3972 birth

Sworzeń wahacza CX3972 BIRTH

CX3972 Sworzeń wahacza BIRTH
 

    Ocena:
numer części:

CX3972

producent:

BIRTH

Długość 2 [mm] 66
Masa [g] 375
Gwint zewn. 2 [mm] M 14x1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar stożka [mm] 19
Materiał Stal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 1000000070439

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza CX3972 BIRTH

numery OEM:
FORD      1111156
FORD      7 200 964
FORD      7200946
SEAT      7M0 407 365
SEAT      7M0 407 365A
SEAT      7M3 407 365C
VOLKSWAGEN      7M0 407 365
VOLKSWAGEN      7M0 407 365A
VOLKSWAGEN      7M3 407 365C

Zastosowanie Sworzeń wahacza CX3972 BIRTH w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.