Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 21526 | |
Grubość [mm] | 17,3 | |
Szerokość [mm] | 137 | |
Wysokość [mm] | 54,8 | |
Ograniczenia producenta | SUMITOMO System | |
nr EAN | 3165143662441 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 461 139 BOSCH
HONDA | 45022-SA6-672 | |
HONDA | 45022-SH3-A02 | |
NISSAN | 41060 32R90 | |
NISSAN | 41060 32R91 | |
NISSAN | 41060 32R93 | |
NISSAN | 41060 32R94 | |
NISSAN | 41060 40U90 | |
NISSAN | 41060 40U92 | |
NISSAN | 41060 40V92 | |
NISSAN | 41060 44F91 | |
NISSAN | 41060 44F92 | |
NISSAN | 41060 71E92 | |
NISSAN | 41060 78E90 | |
NISSAN | 41060 79E90 | |
NISSAN | 41060 80N90 | |
NISSAN | 41060 84L90 | |
NISSAN | 41060 84L91 | |
NISSAN | 41060 G8190 | |
NISSAN | 41060 G8191 | |
NISSAN | 41060 G8192 | |
NISSAN | 58101 28A00 | |
NISSAN | 58101 28A20 | |
NISSAN | 58101 33C00 | |
NISSAN | D1060 88E87 | |
NISSAN | D1060 88E90 | |
NISSAN | D1060 88E91 | |
NISSAN | D106M80N90 | |
NISSAN | D106MG8190 | |
HYUNDAI | 5810120A00 | |
HYUNDAI | 5810128A00 | |
HYUNDAI | 5810129A00 | |
HYUNDAI | 5810129A10 | |
HYUNDAI | 5810133A00 | |
HYUNDAI | 5810134A00 | |
HYUNDAI | X3B3485453 | |
INFINITI | 41060 32R90 | |
INFINITI | 41060 32R91 | |
INFINITI | 41060 32R93 | |
INFINITI | 41060 32R94 | |
INFINITI | 41060 40V92 | |
INFINITI | 41060 44F91 | |
INFINITI | 41060 44F92 | |
INFINITI | 41060 65E90 | |
INFINITI | 41060 71E92 | |
INFINITI | 41060 78E90 | |
INFINITI | 41060 79E90 | |
INFINITI | 41060 84L91 | |
INFINITI | D106M80N90 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 461 139 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 461 139 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020