Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 25212 | |
Grubość [mm] | 16,4 | |
Szerokość [mm] | 123,2 | |
Wysokość [mm] | 51,9 | |
nr EAN | 4047025170017 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 494 528 BOSCH
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
1233679, 1360254, 1360304, 1360306, 1459016, 1683374, 1805813, 1809259, 1809458, 1820122, 1936698, 2039739, 2T142M008AA, 2T1J2M008AA, 3M512M008AC, 3M5J2M008A1A, 3M5J2M008AA, 4387374, 5134101, AV612M008AB, BV612M007BA, CV6Z2200A, ME3M5J2M008AA, ME3M5J2MM008AA, MEAV6J2M008CA
C2C27271, C2D23143, C2P17595
425405, 4254A8
3M512M008AGLC, BPYK2648Z, BPYK2648ZA, BPYK2648ZA9C, BPYK2648ZB, C2Y32648Z, C2Y32648ZA, C2Y32648ZA9A
30736610, 30742031, 31341327, 31341331, 8683615
440600002R, 440601689R
12799240, 1605117, 1605993, 93172190, 93176116, 931903388, 93192623
12799240, 13322091, 1605117, 32017848, 93166942, 93172190, 93176116, 93183140, 931903388, 93192623, 96405131, 99900003
CITROËN | 4254 05 | |
CITROËN | 4254 A8 | |
FORD | 1233679 | |
FORD | 1360254 | |
FORD | 1360304 | |
FORD | 1360306 | |
FORD | 1459016 | |
FORD | 1683374 | |
FORD | 1805813 | |
FORD | 1809259 | |
FORD | 1809458 | |
FORD | 1820122 | |
FORD | 1936698 | |
FORD | 2039739 | |
FORD | 2T142M008AA | |
FORD | 2T1J2M008AA | |
FORD | 3M512M008AC | |
FORD | 3M5J2M008A1A | |
FORD | 3M5J2M008AA | |
FORD | 4387374 | |
FORD | 5134101 | |
FORD | AV612M008AB | |
FORD | BV612M007BA | |
FORD | CV6Z2200A | |
FORD | ME3M5J2M008AA | |
FORD | ME3M5J2MM008AA | |
FORD | MEAV6J2M008CA | |
JAGUAR | C2C 27271 | |
JAGUAR | C2D 23143 | |
JAGUAR | C2P 17595 | |
MAZDA | 3M51-2M008-AGLC | |
MAZDA | BPYK2648Z | |
MAZDA | BPYK2648ZA | |
MAZDA | BPYK2648ZA9C | |
MAZDA | BPYK2648ZB | |
MAZDA | C2Y32648Z | |
MAZDA | C2Y32648ZA | |
MAZDA | C2Y32648ZA9A | |
OPEL | 12799240 | |
OPEL | 16 05 117 | |
OPEL | 16 05 993 | |
OPEL | 93172190 | |
OPEL | 93176116 | |
OPEL | 931903388 | |
OPEL | 93192623 | |
PEUGEOT | 4254 A8 | |
RENAULT | 44 06 000 02R | |
RENAULT | 44 06 016 89R | |
SAAB | 12799240 | |
SAAB | 13322091 | |
SAAB | 16 05 117 | |
SAAB | 32017848 | |
SAAB | 93166942 | |
SAAB | 93172190 | |
SAAB | 93176116 | |
SAAB | 93183140 | |
SAAB | 931903388 | |
SAAB | 93192623 | |
SAAB | 96405131 | |
SAAB | 99900003 | |
VAUXHALL | 12799240 | |
VAUXHALL | 16 05 117 | |
VAUXHALL | 93172190 | |
VAUXHALL | 93176116 | |
VAUXHALL | 93183140 | |
VAUXHALL | 931903388 | |
VAUXHALL | 93192623 | |
VAUXHALL | 96405131 | |
VOLVO | 30736610 | |
VOLVO | 30742031 | |
VOLVO | 31341327 | |
VOLVO | 31341331 | |
VOLVO | 8683615 | |
CHEVROLET | 12 799 240 | |
CHEVROLET | 1605117 | |
CHEVROLET | 93 172 190 | |
CHEVROLET | 93 176 116 | |
CHEVROLET | 93 192 623 | |
CHEVROLET | 931903388 | |
HOLDEN | 12 799 240 | |
HOLDEN | 1605117 | |
HOLDEN | 93 172 190 | |
HOLDEN | 93 176 116 | |
HOLDEN | 93 183 140 | |
HOLDEN | 93 192 623 | |
HOLDEN | 931903388 | |
HOLDEN | 96 405 131 | |
CADILLAC | 25814674 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 494 528 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 494 528 BOSCH:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.