Grubość [mm] | 16,5 | |
Oznaczenie kontrolne | R90 Homologated | |
Długość [mm] | 123 | |
Ciężar [kg] | 1,3 | |
Wysokość 1 [mm] | 52 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
System hamulcowy | ATE | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zamkiem | |
Numer WVA | 23482 | |
Numer WVA | 23483 | |
Liczba piór | 2 | |
Długość opakowania [cm] | 15 | |
Szerokość opakowania [cm] | 11 | |
Wysokość opakowania [cm] | 4,4 | |
nr EAN | 5016687247879 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB1540 FERODO
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
440602154R, 440608281R, 44060BA00F, 7701206609, 7701207767, 7701207968, 7701207996
1605200, 931721602
44060AV625, 44060AV725, 44060BA00F
127992402
1233679, 2T142M008AA, 4387371
FORD | 1233679 | |
FORD | 2T142M008AA | |
FORD | 4387371 | |
MAZDA | BPYK2648Z | |
NISSAN | 44060AV625 | |
NISSAN | 44060AV725 | |
NISSAN | 44060BA00F | |
OPEL | 1605200 | |
OPEL | 931721602 | |
RENAULT | 440602154R | |
RENAULT | 440608281R | |
RENAULT | 44060BA00F | |
RENAULT | 7701206609 | |
RENAULT | 7701207767 | |
RENAULT | 7701207968 | |
RENAULT | 7701207996 | |
SAAB | 127992402 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB1540 FERODO w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB1540 FERODO:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.