Szerokość [mm] | 123,2 |
Wysokość [mm] | 51,9 |
Grubość [mm] | 16,7 |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia |
Numer WVA | 24137 |
System hamulcowy | Teves |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 82503500 |
Długość opakowania [cm] | 12,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 8,1 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
Techniczny numer informacyjny | 24137 167 0 5 |
nr EAN | 4019722273490 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 2413701 TEXTAR
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
ESCALADE, CTS, XLR, SRX, STS, DEVILLE, BLS
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
AZTEK, G6, MONTANA, TORRENT, MATIZ G2, G4 coupe, G3
SUPER EIGHT
C2C27271, C2D23143, C2D48654, C2P17595, C2P26112, C2Z22083
425405
BPYK2648Z, BPYK2648ZA, BPYK2648ZA9C, BPYK2648ZB, C2Y32648Z, C2Y32648ZA, C2Y32648ZB
440600002R, 440601689R, 8660004480
12799240, 13322091, 32017848, 93166942, 99900003
1233679, 1324300, 1360254, 1360304, 1360306, 1459016, 1566096, 1753860, 1763677, 1809259, 2177229, 2T142B507BA, 2T142M008AA, 2T1J2M008AA, 3M512M008AA, 3M512M008AB, 3M512M008AC, 3M5J2M008A1A, 3M5J2M008AA, 4387371, 4387374, 7T162B507BA, CV6Z2200A, ME2T1J2M008AA, ME2T1J2M008AB, ME3M5J2M008AA, ME3M5J2MM008AA, MEAV6J2M008AA
1605065, 16050650, 1605117, 1605196, 1605200, 1605973, 1605993, 93176116, 93183140, 93190338, 93192623
30736610, 8683615
15271565
CITROËN | 425405 | |
FORD | 1233679 | |
FORD | 1324300 | |
FORD | 1360254 | |
FORD | 1360304 | |
FORD | 1360306 | |
FORD | 1459016 | |
FORD | 1566096 | |
FORD | 1753860 | |
FORD | 1763677 | |
FORD | 1809259 | |
FORD | 2177229 | |
FORD | 2T142B507BA | |
FORD | 2T142M008AA | |
FORD | 2T1J2M008AA | |
FORD | 3M512M008AA | |
FORD | 3M512M008AB | |
FORD | 3M512M008AC | |
FORD | 3M5J2M008A1A | |
FORD | 3M5J2M008AA | |
FORD | 4387371 | |
FORD | 4387374 | |
FORD | 7T162B507BA | |
FORD | CV6Z2200A | |
FORD | ME2T1J2M008AA | |
FORD | ME2T1J2M008AB | |
FORD | ME3M5J2M008AA | |
FORD | ME3M5J2MM008AA | |
FORD | MEAV6J2M008AA | |
JAGUAR | C2C27271 | |
JAGUAR | C2D23143 | |
JAGUAR | C2D48654 | |
JAGUAR | C2P17595 | |
JAGUAR | C2P26112 | |
JAGUAR | C2Z22083 | |
MAZDA | BPYK2648Z | |
MAZDA | BPYK2648ZA | |
MAZDA | BPYK2648ZA9C | |
MAZDA | BPYK2648ZB | |
MAZDA | C2Y32648Z | |
MAZDA | C2Y32648ZA | |
MAZDA | C2Y32648ZB | |
MITSUBISHI | BPYK2648ZA | |
MITSUBISHI | C2Y32648ZA | |
OPEL | 1605065 | |
OPEL | 16050650 | |
OPEL | 1605117 | |
OPEL | 1605196 | |
OPEL | 1605200 | |
OPEL | 1605973 | |
OPEL | 1605993 | |
OPEL | 93176116 | |
OPEL | 93183140 | |
OPEL | 93190338 | |
OPEL | 93192623 | |
RENAULT | 440600002R | |
RENAULT | 440601689R | |
RENAULT | 8660004480 | |
SAAB | 12799240 | |
SAAB | 13322091 | |
SAAB | 32017848 | |
SAAB | 93166942 | |
SAAB | 99900003 | |
VOLVO | 30736610 | |
VOLVO | 8683615 | |
PONTIAC | 15271565 | |
FORD AUSTRALIA | BRF13 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 2413701 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 2413701 TEXTAR:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.