Długość [mm] | 123,1 |
Grubość [mm] | 16,6 |
Wysokość [mm] | 52 |
Ograniczenia producenta | ATE |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5900427194472 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C2X013ABE ABE
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
ESCALADE, CTS, XLR, SRX, STS, DEVILLE, BLS
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
AZTEK, G6, MONTANA, TORRENT, MATIZ G2, G4 coupe, G3
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
1233679, 1324300, 1360254, 1360304, 1360306, 1566096, 3M512M008AA, 3M512M008AC, 3M512M008AB, 4387371, ME3M5J2M008AA
425439, 4254A8
C2C27271
425405, 4254A8
3M512M008AGLC, BP4K26980A, BP4K26980B, BP4K26990A, BP4K26990B, BPYK2648ZA9C, BPYK2648Z, BPYK2648ZA, BPYK2648ZB, C2Y32648ZA
307420310
13322091, 1605065, 1605117, 25814674, 93183140, 93190338
440600002R, 440601689R, 440602154R, 440608281R, 7701206609, 7701207968, 7701207996
1012799240, 12799240, 13322091, 1605065, 1605117, 93166942, 93183140, 93190338, 93172190
1605117, 1605196, 1605973, 13322091, 15271565, 1605065, 1605200, 1605993, 4805473, 93172190, 93176116, 93183140, 93190338, 93192623
15271565, 4805473
CITROËN | 4254 05 | |
CITROËN | 4254 A8 | |
FORD | 1 233 679 | |
FORD | 1 324 300 | |
FORD | 1 360 254 | |
FORD | 1 360 304 | |
FORD | 1 360 306 | |
FORD | 1 566 096 | |
FORD | 3M51 2M008 AA | |
FORD | 3M51 2M008 AC | |
FORD | 3M51-2M00-8AB | |
FORD | 4 387 371 | |
FORD | ME3M-5J2M008-AA | |
JAGUAR | C2C 27271 | |
MAZDA | 3M51-2M008-AGLC | |
MAZDA | BP4-K2698-0A | |
MAZDA | BP4K-26-980B | |
MAZDA | BP4K-26-990A | |
MAZDA | BP4K-26-990B | |
MAZDA | BPYK 26 48 ZA9C | |
MAZDA | BPYK 26 48Z | |
MAZDA | BPYK 26 48ZA | |
MAZDA | BPYK 26 48ZB | |
MAZDA | C2Y3 26 48ZA | |
NISSAN | 4406 0AV 725 | |
NISSAN | 4406 0BA 00F | |
OPEL | 1 605 117 | |
OPEL | 1 605 196 | |
OPEL | 1 605 973 | |
OPEL | 13 322 091 | |
OPEL | 15271565 | |
OPEL | 16 05 065 | |
OPEL | 16 05 200 | |
OPEL | 16 05 993 | |
OPEL | 48 05 473 | |
OPEL | 93 172 190 | |
OPEL | 93 176 116 | |
OPEL | 93 183 140 | |
OPEL | 93 190 338 | |
OPEL | 93192623 | |
PEUGEOT | 4254 39 | |
PEUGEOT | 4254 A8 | |
RENAULT | 44 06 000 02R | |
RENAULT | 44 06 016 89R | |
RENAULT | 44 06 021 54R | |
RENAULT | 44 06 082 81R | |
RENAULT | 7 701 206 609 | |
RENAULT | 77 01 207 968 | |
RENAULT | 77 01 207 996 | |
SAAB | 1012799240 | |
SAAB | 12 79 9240 | |
SAAB | 13 322 091 | |
SAAB | 16 05 065 | |
SAAB | 16 05 117 | |
SAAB | 93 16 694 2 | |
SAAB | 93 18 314 0 | |
SAAB | 93 190 338 | |
SAAB | 93172190 | |
VAUXHALL | 13 322 091 | |
VAUXHALL | 16 05 065 | |
VAUXHALL | 16 05 117 | |
VAUXHALL | 16 05 200 | |
VAUXHALL | 93 172 190 | |
VAUXHALL | 93 192 623 | |
VAUXHALL | 93166942 | |
VAUXHALL | 93176116 | |
VAUXHALL | 93183140 | |
VAUXHALL | 93190338 | |
VOLVO | 307420310 | |
CHEVROLET | 13 322 091 | |
CHEVROLET | 15271565 | |
CHEVROLET | 16 05 065 | |
CHEVROLET | 16 05 117 | |
CHEVROLET | 48 05 473 | |
CHEVROLET | 93 172 190 | |
CHEVROLET | 93 176 116 | |
CHEVROLET | 93 183 140 | |
CHEVROLET | 93 190 338 | |
PONTIAC | 15271565 | |
PONTIAC | 48 05 473 | |
CADILLAC | 13322091 | |
CADILLAC | 16 05 065 | |
CADILLAC | 16 05 117 | |
CADILLAC | 2581 4674 | |
CADILLAC | 9318 3140 | |
CADILLAC | 9319 0338 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C2X013ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.