Długość [mm] | 123,1 |
Grubość [mm] | 16,6 |
Wysokość [mm] | 52,0 |
Ograniczenia producenta | ATE |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R - 01120/400 E |
Układ hamulcowy | nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych |
Układ hamulcowy | tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 3322937398089 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1621 TRW
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
ESCALADE, CTS, XLR, SRX, STS, DEVILLE, BLS
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
425439, 4254A8
425405, 4254A8
440602154R, 440608281R, 7701206609, 7701207968, 7701207996
1012799240, 13322091, 1605065, 1605117, 1605196, 1605973, 93166942, 93172190, 93183140, 93190338
44060AV725, 44060BA00F
13322091, 15271565, 1605065, 1605117, 1605196, 1605200, 1605973, 1605993, 4805473, 93172190, 93176116, 93183140, 93190338, 93192623
3M512M008AGLC, BP4K26980A, BP4K26980B, BP4K26990A, BP4K26990B, BPYK2648Z
13322091, 1605065, 1605117, 1605196, 25814674, 93183140, 93190338
307420310
CITROËN | 4254 05 | |
CITROËN | 4254 A8 | |
MAZDA | 3M512M008AGLC | |
MAZDA | BP4K-26-980A | |
MAZDA | BP4K-26-980B | |
MAZDA | BP4K-26-990A | |
MAZDA | BP4K-26-990B | |
MAZDA | BPYK2648Z | |
NISSAN | 44060-AV725 | |
NISSAN | 44060-BA00F | |
OPEL | 13322091 | |
OPEL | 15271565 | |
OPEL | 16 05 065 | |
OPEL | 16 05 117 | |
OPEL | 16 05 196 | |
OPEL | 16 05 200 | |
OPEL | 16 05 973 | |
OPEL | 16 05 993 | |
OPEL | 48 05 473 | |
OPEL | 93172190 | |
OPEL | 93176116 | |
OPEL | 93183140 | |
OPEL | 93190338 | |
OPEL | 93192623 | |
PEUGEOT | 4254 39 | |
PEUGEOT | 4254 A8 | |
RENAULT | 44 06 021 54R | |
RENAULT | 44 06 082 81R | |
RENAULT | 77 01 206 609 | |
RENAULT | 77 01 207 968 | |
RENAULT | 77 01 207 996 | |
SAAB | 1012799240 | |
SAAB | 13322091 | |
SAAB | 16 05 065 | |
SAAB | 16 05 117 | |
SAAB | 16 05 196 | |
SAAB | 16 05 973 | |
SAAB | 93166942 | |
SAAB | 93172190 | |
SAAB | 93183140 | |
SAAB | 93190338 | |
VAUXHALL | 13322091 | |
VAUXHALL | 16 05 065 | |
VAUXHALL | 16 05 117 | |
VAUXHALL | 16 05 196 | |
VAUXHALL | 16 05 200 | |
VAUXHALL | 16 05 973 | |
VAUXHALL | 16 05 993 | |
VAUXHALL | 93166942 | |
VAUXHALL | 93172190 | |
VAUXHALL | 93176116 | |
VAUXHALL | 93183140 | |
VAUXHALL | 93190338 | |
VAUXHALL | 93192623 | |
VOLVO | 307420310 | |
CHEVROLET | 13322091 | |
CHEVROLET | 15271565 | |
CHEVROLET | 16 05 065 | |
CHEVROLET | 16 05 117 | |
CHEVROLET | 16 05 196 | |
CHEVROLET | 16 05 973 | |
CHEVROLET | 16 05 993 | |
CHEVROLET | 48 05 473 | |
CHEVROLET | 93172190 | |
CHEVROLET | 93176116 | |
CHEVROLET | 93183140 | |
CHEVROLET | 93190338 | |
PONTIAC | 15271565 | |
PONTIAC | 48 05 473 | |
HOLDEN | 16 05 117 | |
HOLDEN | 16 05 973 | |
HOLDEN | 1605065 | |
HOLDEN | 93172190 | |
HOLDEN | 93183140 | |
CADILLAC | 13322091 | |
CADILLAC | 16 05 065 | |
CADILLAC | 16 05 117 | |
CADILLAC | 16 05 196 | |
CADILLAC | 25814674 | |
CADILLAC | 93183140 | |
CADILLAC | 93190338 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1621 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1621 TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.