Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » M 24 042 brembo

Pompa hamulcowa M 24 042 BREMBO

M 24 042 Pompa hamulcowa BREMBO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

M 24 042

producent:

BREMBO

Materiał Aluminium
System hamulcowy ATE
otwór Ø [mm] 23,81
Wymiar gwintu 10 x 1 (3)
Wymiar gwintu 12 x 1 (1)
nr EAN 8432509636138

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa M 24 042 BREMBO

numery OEM:
FORD      1146125
FORD      1325330
FORD      1430780
FORD      1463553
FORD      1553141
FORD      2S612140AA
FORD      4S612140HA
FORD      4S612140HB
FORD      4S612140HC
FORD      4S612140HD
MAZDA      DDY04340ZB
MAZDA      DDY94340Z
MAZDA      DEY04340Z
MAZDA      DEY04340ZA
MAZDA      DEY04340ZB

Zastosowanie Pompa hamulcowa M 24 042 BREMBO w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.