Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » G95004BTA bta

Krzyżak wału napędowego G95004BTA BTA

G95004BTA Krzyżak wału napędowego BTA
bta G95004BTA
Krzyżak wału napędowego G95004BTA
G95004BTA
bta G95004BTA Krzyżak wału napędowego
Krzyżak wału napędowego G95004BTA bta
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G95004BTA

producent:

BTA

Krzyżak wału napędowego (25x76,5mm) Mitsubishi L300 L039,P04/P05/P14/P15,SPACE GEAR PA3/PA4/PA5,L200,K05T/K12T/K14T/K15T, GALANT A183A/A187A

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Krzyżak wału napędowego G95004BTA BTA

Krzyżak wału napędowego (25mmx76,8mm) pasuje do: MITSUBISHI L 300 / DELICA II, L 300 III, L200, L200 / TRITON, L400, PAJERO CLASSIC, PAJERO I, PAJERO II, PAJERO III, PAJERO IV 1.8-3.5 01.81-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Krzyżak wału napędowego G95004BTA BTA w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.