Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Przetwarzanie | nieobrabiany |
średnica zewnętrzna [mm] | 257 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
Minimalna grubość [mm] | 18 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 59 |
Głębokość [mm] | 40 |
spełnia normę badań | R90 Approved |
nr EAN | 5012759066515 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3222 DELPHI
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
4246H8, 4246H9, 4249C7, 4249L4, E169013
13163230, 1618860380, 4246H8, 4246H9, 4249C7, 4249L4, E169013
1312833080, 1316323080, 71738144
CITROËN | 13163230 | |
CITROËN | 1618860380 | |
CITROËN | 4246.H8 | |
CITROËN | 4246.H9 | |
CITROËN | 4249.C7 | |
CITROËN | 4249.L4 | |
CITROËN | E169013 | |
FIAT | 1312833080 | |
FIAT | 1316323080 | |
FIAT | 71738144 | |
PEUGEOT | 4246.H8 | |
PEUGEOT | 4246.H9 | |
PEUGEOT | 4249.C7 | |
PEUGEOT | 4249.L4 | |
PEUGEOT | E169013 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3222 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3222 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.