Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 286 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 | |
Minimalna grubość [mm] | 8 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 65 | |
Głębokość [mm] | 70 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759067239 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3274 DELPHI
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
0569118, 5391578, 569210, 90512910, 93182293
4565693, 4837027, 4839015, 4839338, 5024260, 5084751, 5391578
OPEL | 0569118 | |
OPEL | 5391578 | |
OPEL | 569210 | |
OPEL | 90512910 | |
OPEL | 93182293 | |
SAAB | 4565693 | |
SAAB | 4837027 | |
SAAB | 4839015 | |
SAAB | 4839338 | |
SAAB | 5024260 | |
SAAB | 5084751 | |
SAAB | 5391578 | |
VAUXHALL | 4837027 | |
VAUXHALL | 4839338 | |
VAUXHALL | 5024260 | |
VAUXHALL | 5084751 | |
VAUXHALL | 5391578 | |
VAUXHALL | 569210 | |
VAUXHALL | 90512910 | |
VAUXHALL | 93182293 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3274 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3274 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.