Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 312 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 | |
Minimalna grubość [mm] | 23 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 68 | |
Głębokość [mm] | 46 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759227589 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3657 DELPHI
AUDI | 3B0 615 301B | |
AUDI | 4B0 615 301C | |
AUDI | 4B0615301A | |
AUDI | 8D0 615 301J | |
AUDI | 8E0 615 301R | |
SEAT | 4B0 615 301A | |
SEAT | 4B0 615 301C | |
SEAT | 8D0 615 301J | |
SEAT | 8E0 615 301R | |
SKODA | 3B0615301B | |
SKODA | 4B0 615 301A | |
SKODA | 4B0 615 301C | |
SKODA | 8D0 615 301J | |
SKODA | 8E0 615 301R | |
VOLKSWAGEN | 3B0 615 301B | |
VOLKSWAGEN | 4B0 615 301A | |
VOLKSWAGEN | 4B0 615 301C | |
VOLKSWAGEN | 8D0 615 301J | |
VOLKSWAGEN | 8E0 615 301R |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3657 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3657 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.