Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » D110086 denckermann

Sworzeń wahacza D110086 DENCKERMANN

D110086 Sworzeń wahacza DENCKERMANN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

D110086

producent:

DENCKERMANN

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5901225714398

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza D110086 DENCKERMANN

SWORZEŃ WAHACZA PRZÓD L/P DENCKERMANN D110086
numery OEM:
CITROËN      16 109 382 80
CITROËN      3640 53
CITROËN      3640 60
CITROËN      3640 68
CITROËN      3640 73
CITROËN      98 173 750 80
PEUGEOT      16 072 974 80
PEUGEOT      16 109 382 80
PEUGEOT      3640 53
PEUGEOT      3640 60
PEUGEOT      3640 68
PEUGEOT      3640 73
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza D110086 DENCKERMANN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.