Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Jeep GRAND CHEROKEE III (WH, WK) 5.7 V8 4x4 (2009.01-2010.12) 352km » 07.295.80 eberspächer
wybrany samochód: 
Jeep Grand Cherokee Iii (wh, Wk) 5.7 V8 4x4 (2009.01-2010.12) 352km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik środkowy 07.295.80 EBERSPÄCHER

07.295.80 Tłumik środkowy EBERSPÄCHER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

07.295.80

producent:

EBERSPÄCHER

Długość [mm]:1650
Ciężar [kg]:8,8
Strona zabudowy:w środku z prawej
zastąpiony przez 07.296.80


opis e-autoparts.pl:
Uwaga - produkt może być niemożliwy do wysyłki ze względu na gabaryt. Przed złożeniem i opłaceniem zamówienia, prosimy o kontakt z obsługą sklepu celem weryfikacji możliwości wysyłki.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik środkowy 07.295.80 EBERSPÄCHER

numery OEM:
OPEL      58 52 363
OPEL      5852363
OPEL      8 52 108
OPEL      852108

Zastosowanie Tłumik środkowy 07.295.80 EBERSPÄCHER w samochodach:

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.