Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » katalizator Jaguar X-TYPE I Kombi (X400) 2.0 D (2004.02-2009.12) 130km » 12.893.60 eberspächer
wybrany samochód: 
Jaguar X-type I Kombi (x400) 2.0 D (2004.02-2009.12) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Katalizator 12.893.60 EBERSPÄCHER

12.893.60 Katalizator EBERSPÄCHER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

12.893.60

producent:

EBERSPÄCHER

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałami dodatkowymi
Norma emisji spalinEuro 1
Typ katalizatoraz katalizatorem 3-drożnym
nr EAN4030813094992

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Katalizator 12.893.60 EBERSPÄCHER

Katalizator EURO 1 SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA; VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, GOLF III, POLO, POLO III CLASSIC, VENTO 1.4/1.6 10.91-01.04
numery OEM:
VOLKSWAGEN      6N0.131.701 GX
VOLKSWAGEN      6N0.131.701 HX
VOLKSWAGEN      6N0.131.701 PX

Zastosowanie Katalizator 12.893.60 EBERSPÄCHER w samochodach:

Katalizator wydechowy


Ten element układu wydechowego potocznie nazywany jest konwerterem katalitycznym. Jego celem jest zmniejszenie ilości szkodliwych substancji w wydostających się na zewnątrz spalinach. Obecność tej części w układzie regulowana jest przez przepisy dotyczące norm czystości spalin. Im nowsze auto, tym przepisy bardziej surowe.

Katalizator jest dość delikatnym elementem układu. Na jego pracę i żywotność wpływają czynniki, takie jak niesprawne przewody wysokiego napięcia, zużyte świece zapłonowe, nierówna praca silnika. Niedopalone paliwo jest wówczas docierane w katalizatorze, co może spowodować jego awarię.

Ważne jest również to, aby nie wjeżdżać gwałtownie w kałuże. Zimna woda w kontakcie z rozgrzanym katalizatorem może doprowadzić do pęknięcia ceramicznego wkładu.

Objawem, który sygnalizuje uszkodzenie katalizatora, jest spadek mocy silnika i charakterystyczny hałas dobiegający spod podwozia (przypomina grzechotanie lub dzwonienie). Nieprawidłowość sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Usunięcie awarii poprzez wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce kawałka rury poskutkuje "nieprzejściem" kolejnego badania technicznego.