Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Volkswagen TRANSPORTER T5 Platforma / podwozie (7JD, 7JE, 7JL, 7JY, 7JZ 2.0 BiTDI 4motion (2009.09-2015.08) 180km » 95 11 8449 eberspächer
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T5 Platforma / Podwozie (7jd, 7je, 7jl, 7jy, 7jz 2.0 Bitdi 4motion (2009.09-2015.08) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik końcowy 95 11 8449 EBERSPÄCHER

95 11 8449 Tłumik końcowy EBERSPÄCHER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

95 11 8449

producent:

EBERSPÄCHER

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Strona zabudowyz tyłu
Ciężar [kg]7,5
Długość [mm]1530
nr EAN4030813086959

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik końcowy 95 11 8449 EBERSPÄCHER

Tłumik układu wydechowego z tyłu VW TRANSPORTER IV 1.9D/2.0/2.4D 07.90-04.03
numery OEM:
VOLKSWAGEN      028.253.609 A
VOLKSWAGEN      028.253.609 C
VOLKSWAGEN      028.253.609 E
VOLKSWAGEN      028.253.609 G
VOLKSWAGEN      044.253.609 AC
VOLKSWAGEN      044.253.609 AE
VOLKSWAGEN      044.253.609 J
VOLKSWAGEN      044.253.609 L
VOLKSWAGEN      074.253.609 AA
VOLKSWAGEN      074.253.609 AC
VOLKSWAGEN      074.253.609 J
VOLKSWAGEN      074.253.609 L

Zastosowanie Tłumik końcowy 95 11 8449 EBERSPÄCHER w samochodach:

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.