Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 210234 era

Alternator, OEM 210234 ERA

210234 Alternator, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

210234

producent:

ERA

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
ID wykonania wtyczki B+D+
Ø koła pasowego [mm] 54
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Liczba otworów do mocowania 2
Liczba rowków 6
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 52
nr EAN 8053379005192

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator, OEM 210234 ERA

numery OEM:
CITROËN      5705 4F
CITROËN      5705 5H
CITROËN      5705 5J
CITROËN      5705 GC
CITROËN      96 217 914
CITROËN      96 353 420 80
FIAT      71716671
FIAT      71719943
FIAT      9621791480
MITSUBISHI      A004TF0091
MITSUBISHI      A4TF0091
PEUGEOT      5705 4F
PEUGEOT      5705 5H
PEUGEOT      5705 5J
PEUGEOT      5705 GC
PEUGEOT      96 217 914
PEUGEOT      96 353 420 80

Zastosowanie Alternator, OEM 210234 ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów