Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 210367 era

Alternator, OEM 210367 ERA

210367 Alternator, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

210367

producent:

ERA

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
ID wykonania wtyczki B+FRSIGS
Ø koła pasowego [mm] 49
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Liczba otworów do mocowania 2
Liczba rowków 6
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 19,5
nr EAN 8053379007134

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator, OEM 210367 ERA

numery OEM:
FORD      1140138
FORD      1140139
FORD      1436602
FORD      1436603
FORD      1478228
FORD      1478281
FORD      1592234
FORD      2S6T 10300 CB
FORD      2S6T 10300 CC
FORD      2S6T 10300 CD
FORD      2S6T 10300 DB
FORD      2S6T 10300 DC
FORD      2S6T 10300 DD
FORD      2S6T 10300 DE
MITSUBISHI      A005TA7692
MITSUBISHI      A005TA7792
MITSUBISHI      A5TA7692
MITSUBISHI      A5TA7792
zamienniki:

Zastosowanie Alternator, OEM 210367 ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów