Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Citroën C5 II Break (RE_) 2.2 HDi (RE4HPE, RE4HP2, RE4HRE, RE4HR2) (2006.05-???) 163km » 210512 era
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii Break (re_) 2.2 Hdi (re4hpe, Re4hp2, Re4hre, Re4hr2) (2006.05-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator, OEM 210512 ERA

210512 Alternator, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

210512

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]110
ID wykonania wtyczkiB+LDFM
Ø koła pasowego [mm]49
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Liczba otworów do mocowania2
Liczba rowków6
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm]39
nr EAN8053379009039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator, OEM 210512 ERA

numery OEM:
VOLKSWAGEN      03C 903 023 G
VOLKSWAGEN      03C 903 023 GX

Zastosowanie Alternator, OEM 210512 ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów