Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 210538 era

Alternator, OEM 210538 ERA

210538 Alternator, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

210538

producent:

ERA

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
ID wykonania wtyczki B+LDFM
Ø koła pasowego [mm] 54,5
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Liczba otworów do mocowania 2
Liczba rowków 6
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 51,5
nr EAN 8053379009282

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator, OEM 210538 ERA

numery OEM:
CITROËN      5702 C5
CITROËN      5702 C6
CITROËN      5702 H4
CITROËN      5702 K6
CITROËN      5705 AC
CITROËN      5705 AL
CITROËN      5705 EW
CITROËN      5705 NE
CITROËN      6122 SP
CITROËN      9342 14
CITROËN      96 406 235 80
CITROËN      96 445 296 80
CITROËN      96 460 654
CITROËN      96 460 668
CITROËN      96 460 688 80
CITROËN      96 464 762 80
CITROËN      96 464 775 80
CITROËN      96 505 820 80
FIAT      9646066880
PEUGEOT      5702 C5
PEUGEOT      5702 C6
PEUGEOT      5702 H4
PEUGEOT      5702 K6
PEUGEOT      5705 AC
PEUGEOT      5705 AL
PEUGEOT      5705 EW
PEUGEOT      5705 NE
PEUGEOT      6122 SP
PEUGEOT      9342 14
PEUGEOT      96 406 235 80
PEUGEOT      96 445 296 80
PEUGEOT      96 460 654
PEUGEOT      96 460 668
PEUGEOT      96 460 688 80
PEUGEOT      96 464 762 80
PEUGEOT      96 464 775 80
PEUGEOT      96 505 820 80
SUZUKI      31400-73J00
TOYOTA      27060-YV020
zamienniki:

Zastosowanie Alternator, OEM 210538 ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów