Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 210717A era

Alternator 210717A ERA

210717A Alternator ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

210717A

producent:

ERA

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
ID wykonania wtyczki B+COM
Ø koła pasowego [mm] 54
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Liczba otworów do mocowania 2
Liczba rowków 6
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 52
nr EAN 8053379330102

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 210717A ERA

numery OEM:
CITROËN      16 068 591 80
CITROËN      16 099 572 80
CITROËN      5702 J9
CITROËN      5705 KV
CITROËN      96 647 796 80
CITROËN      96 780 488 80
CITROËN      98 030 499 80
CITROËN      98 030 502 80
FIAT      9678048880
PEUGEOT      16 068 591 80
PEUGEOT      16 099 572 80
PEUGEOT      5702 J9
PEUGEOT      5705 KV
PEUGEOT      96 647 796 80
PEUGEOT      96 780 488 80
PEUGEOT      98 030 499 80
PEUGEOT      98 030 502 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 210717A ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów