Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 210719 era

Alternator, OEM 210719 ERA

210719 Alternator, OEM ERA
 

    Ocena:
numer części:

210719

producent:

ERA

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
ID wykonania wtyczki B+LDFM
Ø koła pasowego [mm] 49
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Liczba otworów do mocowania 2
Liczba rowków 7
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 43
nr EAN 8053379011032

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator, OEM 210719 ERA

numery OEM:
NISSAN      23100-00Q2F
NISSAN      23100-00QAN
OPEL      44 05 286
OPEL      44 34 147
OPEL      91 21 119
OPEL      93 198 273
RENAULT      77 11 135 812
RENAULT      82 00 190 721
RENAULT      82 00 404 300
RENAULT      82 00 660 035
RENAULT      82 00 692 868

Zastosowanie Alternator, OEM 210719 ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów