Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 350005 era

Termostat układu chłodzenia, OEM 350005 ERA

350005 Termostat układu chłodzenia, OEM ERA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350005

producent:

ERA

Temperatura otwarcia [°c] 89
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 8053379032853

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, OEM 350005 ERA

numery OEM:
OPEL      44 08 334
RENAULT      4408334
RENAULT      60 01 542 366
RENAULT      60 01 543 366
RENAULT      77 00 272 554
RENAULT      77 00 872 554
RENAULT      77 00 872 635
RENAULT      82 00 479 402
RENAULT      82 00 772 985
RENAULT      82 00 772 990
RENAULT      91159950

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, OEM 350005 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, OEM 350005 ERA:

2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-23
 5/5
Ok.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.