Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 350111 era

Termostat układu chłodzenia, OEM 350111 ERA

350111 Termostat układu chłodzenia, OEM ERA

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

350111

dostawca:

ERA

Temperatura otwarcia [°c] 89
nr EAN 8053379034369

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, OEM 350111 ERA

Termostat układu chłodzenia, OEM 350111 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

Numery OE Termostat układu chłodzenia, OEM 350111 producenta ERA

RENAULT

7700727190, 7700730540, 7701348068, 7701348347

VOLVO

32672354

numery OEM:
DAF      267 235
RENAULT      77 00 727 190
RENAULT      77 00 730 540
RENAULT      77 01 348 068
RENAULT      77 01 348 347
VOLVO      3267235-4

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, OEM 350111 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, OEM 350111 ERA:

leszek, Warszawa
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Koszalin
2025-09-26
 5/5
Towar dobrej jakosci, zgodny z opisem, polecam!
Dariusz, Biłgoraj
2022-01-23
 5/5
Ok.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.