Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 350115 era

Termostat układu chłodzenia, OEM 350115 ERA

350115 Termostat układu chłodzenia, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350115

producent:

ERA

Temperatura otwarcia [°c] 87
nr EAN 8053379034413

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, OEM 350115 ERA

numery OEM:
DAIHATSU      16341-87208-000
DAIHATSU      16341-87282-000
DAIHATSU      16341-87290-000
DAIHATSU      16341-87583-000
DAIHATSU      16341-87781-000
DAIHATSU      16341-87786-000
DAIHATSU      16341-87793-000
DAIHATSU      16341-87795-000
DAIHATSU      90048-33011
DAIHATSU      90048-33011-000
DAIHATSU      90048-33023-000
FIAT      6554021601
MAZDA      1A04-15171
MAZDA      8BA2-15171
MAZDA      8BA2-15171-A
MAZDA      AY01-15171
MAZDA      ZZS0-15171
MAZDA      ZZS2-15171
MAZDA      ZZS3-15171
MAZDA      ZZS4-15171
MITSUBISHI      MD 096658
MITSUBISHI      MD115075
NISSAN      21200-01B00
NISSAN      21200-KA070
SUBARU      17600-82831
SUBARU      17600-82840
SUBARU      17600-82850
SUBARU      17600-85820
SUBARU      17600-85821
SUBARU      17670-82010
SUBARU      48578-5400
PIAGGIO      16341-87795-000

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, OEM 350115 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, OEM 350115 ERA:

Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Biłgoraj
2022-01-23
 5/5
Ok.
leszek, Warszawa
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.