Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 350118 era

Termostat układu chłodzenia, OEM 350118 ERA

350118 Termostat układu chłodzenia, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350118

producent:

ERA

Temperatura otwarcia [°c] 83
nr EAN 8053379034451

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, OEM 350118 ERA

numery OEM:
CHRYSLER      3156283
FIAT      105.00.01.064.00
FIAT      105.00.01.064.01
FIAT      4062141
FIAT      4062172
FIAT      4065540
FIAT      4086415
FIAT      4138169
FIAT      41387690
FIAT      50003580
IVECO      4138769
NISSAN      21200-61001
NISSAN      21200-61002
NISSAN      21200-78500
NISSAN      21200-78510
NISSAN      21200-78511
NISSAN      21200-78512
NISSAN      21200-A3000
NISSAN      21200-E0700
NISSAN      21200-G100
NISSAN      21200-G3160
SUBARU      31753-0100
SUBARU      31753-0800
SUBARU      31753-0811
VOLKSWAGEN      CA0 322 210 1

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, OEM 350118 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, OEM 350118 ERA:

Dariusz, Biłgoraj
2022-01-23
 5/5
Ok.
leszek, Warszawa
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.