Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 350195 era

Termostat układu chłodzenia, OEM 350195 ERA

350195 Termostat układu chłodzenia, OEM ERA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350195

producent:

ERA

Temperatura otwarcia [°c] 71
nr EAN 8053379035311

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, OEM 350195 ERA

numery OEM:
IVECO      616 73 540
MERCEDES-BENZ      001 203 39 75
MERCEDES-BENZ      001 203 85 75
MERCEDES-BENZ      002 203 15 75
MERCEDES-BENZ      002 203 16 75
MERCEDES-BENZ      002 203 54 75
MERCEDES-BENZ      002 203 91 75
MERCEDES-BENZ      002 203 97 75
MERCEDES-BENZ      003 203 15 75
MERCEDES-BENZ      003 203 29 75
MERCEDES-BENZ      003 203 32 75
MERCEDES-BENZ      003 203 48 75
MERCEDES-BENZ      003 203 74 75
MERCEDES-BENZ      003 203 79 75
MERCEDES-BENZ      004 203 84 75
MERCEDES-BENZ      005 203 28 75
MERCEDES-BENZ      22031675
MERCEDES-BENZ      A 001 203 39 75
MERCEDES-BENZ      A 001 203 85 75
MERCEDES-BENZ      A 002 203 15 75
MERCEDES-BENZ      A 002 203 16 75
MERCEDES-BENZ      A 002 203 54 75
MERCEDES-BENZ      A 002 203 91 75
MERCEDES-BENZ      A 002 203 97 75
MERCEDES-BENZ      A 003 203 15 75
MERCEDES-BENZ      A 003 203 29 75
MERCEDES-BENZ      A 003 203 32 75
MERCEDES-BENZ      A 003 203 48 75
MERCEDES-BENZ      A 003 203 74 75
MERCEDES-BENZ      A 003 203 79 75
MERCEDES-BENZ      A 004 203 84 75
MERCEDES-BENZ      A 005 203 28 75
MERCEDES-BENZ      A 22031675

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, OEM 350195 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, OEM 350195 ERA:

2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-23
 5/5
Ok.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.