Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 350243 era

Termostat układu chłodzenia, OEM 350243 ERA

350243 Termostat układu chłodzenia, OEM ERA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350243

producent:

ERA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 8053379035861

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, OEM 350243 ERA

numery OEM:
FORD      3 396 924
FORD      3599763
FORD      3893570
FORD      3902514
FORD      4176181
FORD      4188498
FORD      F42Z-8575B-A
FORD      KL01-15171-A
FORD      XM34-8575A-A
FORD      XM34-8575A-B
MAZDA      1767-077E1-0
MAZDA      1767-077E1-1
MAZDA      1A51-15171
MAZDA      2120-0HA30-1
MAZDA      8AGX-15171
MAZDA      8AK2-15171
MAZDA      FS05-15171
MAZDA      KL01-15171
MAZDA      KL01-15171-A
SUZUKI      17670-77E10
SUZUKI      17670-77E11

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, OEM 350243 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, OEM 350243 ERA:

2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-23
 5/5
Ok.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.