Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 350291 era

Termostat układu chłodzenia, OEM 350291 ERA

350291 Termostat układu chłodzenia, OEM ERA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350291

producent:

ERA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Temperatura otwarcia [°c] 88
nr EAN 8053379036394

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, OEM 350291 ERA

numery OEM:
MAZDA      8AB1-15171
MAZDA      8AB5-15171
MAZDA      8AB8-15171
MAZDA      8ABE-15171
MAZDA      8AG1-15171
MAZDA      8AG2-15171
MAZDA      8AG3-15171
MAZDA      8AG5-15171
MAZDA      8AG7-15171
MAZDA      8AK1-15171
MAZDA      8AN1-15171
MAZDA      8AU-15-171
MAZDA      8AU1-15171
MAZDA      AB6-15-171
MAZDA      B6H-15-171
MAZDA      B6H1-5171A
MAZDA      BP6F-15171
MAZDA      BP6F-15171-A
MAZDA      BPD3-15171
MAZDA      E5D3-15171
MAZDA      F201-15171
MAZDA      F201-15171-A
MAZDA      ZZ40-15171
TOYOTA      90916-03070
HYUNDAI      0K710-15171
HYUNDAI      0K9FC-15171
HYUNDAI      KE5DE-315171

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, OEM 350291 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, OEM 350291 ERA:

2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-23
 5/5
Ok.
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.