Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Dodge AVENGER 3.6 (2012.01-2014.12) 287km » 556144 era
wybrany samochód: 
Dodge Avenger 3.6 (2012.01-2014.12) 287km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy, OEM 556144 ERA

556144 Korpus przepustnicy, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
1/5 (1 ocena)
numer części:

556144

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Ilość połączeń6
nr EAN8053379067374

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy, OEM 556144 ERA

numery OEM:
FIAT      55199970
FIAT      55199974
OPEL      58 25 241
OPEL      93 178 706
OPEL      93 186 494

Zastosowanie Korpus przepustnicy, OEM 556144 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus przepustnicy, OEM 556144 ERA:

,
2022-05-17
 1/5
Wadliwy na dzień dobry

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.