Wysokość [mm] | 49 |
Ciężar [kg] | 9,80 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
Minimalna grubość [mm] | 24 |
średnica zewnętrzna [mm] | 305 |
Ilość otworów | 5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 72 |
Powierzchnia | pokryty |
Jednostka ilości | Sztuka |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Długość opakowania [cm] | 29 |
Szerokość opakowania [cm] | 29 |
Wysokość opakowania [cm] | 6,1 |
nr EAN | 4044197571307 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1204C-1 FERODO
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
7701206845, 7701260845, 7711130077, 8200010519, 8200227715
4020600QAE, 4020600QAF, 4020600QAG, 4020600QAH, 4408275, 7701206845, 8200010519, 91159915
4408275, 4413734, 4414632, 91159915, 91165426, 93161253
NISSAN | 4020600QAE | |
NISSAN | 4020600QAF | |
NISSAN | 4020600QAG | |
NISSAN | 4020600QAH | |
NISSAN | 4408275 | |
NISSAN | 7701206845 | |
NISSAN | 8200010519 | |
NISSAN | 91159915 | |
OPEL | 4408275 | |
OPEL | 4413734 | |
OPEL | 4414632 | |
OPEL | 91159915 | |
OPEL | 91165426 | |
OPEL | 93161253 | |
RENAULT | 7701206845 | |
RENAULT | 7701260845 | |
RENAULT | 7711130077 | |
RENAULT | 8200010519 | |
RENAULT | 8200227715 | |
VAUXHALL | 91159915 | |
VAUXHALL | 91165426 | |
VAUXHALL | 93161253 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1204C-1 FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.